Rabu, 7 September 2011

tragedi sebelum raya

 tgk je gambar dulang isi air ni...mesti nak menitik air mata..
tragedi 2 hari sblm raya...
Irfan dihempuk oleh nenek sedaranya....
nenek sedara dia ni nyanyuk... So  dulang ni masa tgh main2.. jatuh . so retak2 la... hurmm
masa kejadian aku tgh cabut rumput kat halaman rumah. Asben keje. Tiba2 Irfan lari  sampai ketar2  panggil "umi! Umi! Umi!"
Nenek sedara  dia pas tu ligan dari belakang... mai dok marah2... kata anak aku ni nakal la.. buas la...
Aku yg  sememangnya tgh panas.. lagi panas la...
Tp masa tu aku tak tau dia ketukl kepala anak aku dgn talam ni...
Elok dia tgk ja mak mertua aku...  baru dia ok sikit...
Aku rasa nak melawan ja.. tp  pikir2 org tua tu nyanyuk.
Aku terus bawak irfan masuk dlm rumah.
Irfan terus nangis sedu sedan. Cari kayu cota abah ... nak pukul org tu..sbb org tu pukul kepala dia...
Dengan umi2 dia sekali nangis...
Lepas tu aku suruh Irfan siap... aku pun siap... Jom kita keluar kedai cari  dulang baru kat nenek tu..
Hurm.. Aku beli dulang baru.. Harga RM8.. ganti balik dulang nenek tu yg harganya cuma RM 1.90..
Hurmm skrg harga bukan menjadi perkara pokok.. Tp aku tak suka org buat mcm tu kat anak aku.. aku sendiri pun.. dlm dok pukul anak... aku tak pernah sentuh kepala depa...
Tp bila balik nak bg kat dia.. dia tak mau pulak!!!
ptg tu.. dia mai rumah siap salam lagi dengan Irfan..
Ermmm apa nak dikata???? Org dah nyanyuk.. Huhuhu..
Sampai skrg masih berbekas di hati.
'
Pesanan Untuk anak: Semoga anak2 umi jgn nakal2 lagi tau... nanti org tak suka kat anak2 umi...

3 ulasan:

alimaz kembara terasing berkata...

ya allah... sabaq je la..... kalau aku pun mau panazzzz... gena ada dak kuih siput dgn karipap

shida berkata...

sabor je la.... ada... nanti aku balik kampung ambik... aku bgtau hg naaa

wahida berkata...

alahai sian irfan..nak marah pun tak guna sbb nenek sedara tu nyanyuk...huhu...

tapi kalau aku pun, mmg sentap beb walau dia nyanyuk...yelah, org buat anak kita, mestilah kita marah kan...main kepala lak tu...adoi la...