Selasa, 13 September 2011

perlis BANJIR lagik....

Ahd petang dapat khabar yg perlis mula dinaiki air.  Isnin dalam hati berkira2 nak p keja ke tak?
Gagahkan jugak la p keja... tp dlm hati harap2 tak da apa2 yg menyekat ditengah jalan. Bukannya dekat alor setar dan perlis ni... tak pasal2 aku kena patah balik...
Sampai perkarangan opis mcm biasa.. cumanya  dlm perjalanan tu tgk dah  cikgu2 perempuan pakat2 selak kain nak redah banjir... sbb hari isnin start UPSR...
Hujan makin turun. pukul 11 hujan berenti. Aku p tinjau2 kawasan. Mana tau kan... satgi aku terkepung kat opis ni... sbbnya kat sini selalu jadi pulau...
kat luar gate utama dah nampak dah kereta umpama feri meredah air... err takutnya nak keluar dari sini... tp terpaksa keluar jugak.

pukul 1 aku gerak keluar dari sini...terus balik rumah.
Hari ni pulak..tawakal je la dtg keja. Alhamdulillah... banjir dah surut. Cuma depan gate ni jugak la air masih ada. Aku redah je la.. kali ni lebih berhati2.. Bimbang peristiwa  enjin kereta berasap terjadi lagi sewaktu banjir gelombang ke 2 pada bulan april lepas. Alhamdulillah....berjaya merentasinya...

Skrg ok.. ptg nanti tak tau mcmmana..sbb dgr kata kawasan kangar air makin naik...

Tiada ulasan: