Selasa, 13 September 2011

berhenti isap puting

Alhamdulillah... setelah berusaha selama seminggu, Irfan yg berusia nak masuk 5 tahun dah berjaya meninggalkan tabiat isap putingnya,, Dah 3 kali cuba, tp kali ni berjaya...
Kisahnya bermula apabila dia bangun pagi cari puting yg dia selalu isap tu tak jumpa. Aku pulak  start keje. Tinggal dia ngn abah dia je. Mlm tu jugak aku p cari puting kat giant. Sbb puting adik pun putus. Adik suka gigit puting.
aku beli 2 puting. tp  aku sembunyikan satu lagi dari dilihat oleh Irfan. Dia kata.. kesian kat abg.. umi tak beli puting kat abg.
" Abg dah besar... nak sekolah kan?.. nanti  abg tak hensem."
 Bermula dari mlm tu dia dah berenti isap puting. Tp hati seorang ibu ni agak tersentuh bila tgk dia agak sukar untuk melelapkan mata. Sambil nak tidur,  gigit bibir...Tp aku kuatkan semangat untuk dia  jugak. Gigi makin mancung....
Tp kita... IRFAN dah BEBAS DARI GEJALA ISAP PUTING..
Tahniah buat anak umi. Nanti umi bg hadiah....sbg tanda abg berjaya.
ihsan: googled

6 ulasan:

alimaz kembara terasing berkata...

tahniah adik irfan,,,, nanti mintak hadiah best2 dekat ummi ya...

wahida berkata...

alhamdulillah..itu yg sebaik2nya...
tahniah irfan!!

SiTyAiZa berkata...

yeyeyeyeeye.... nanti umi belikan basikal untuk irfan sebagai hadiah.....

shida berkata...

ha... besday tak lama dah... umi hadiah basikal satu... hehhee

ibu syafiq berkata...

mmg cmtu kak pah...kesian sgt sbb tgk dia gelisah tp mmg kna cmtu...kita kna hati kering.syafiq brenti puting umur 1thn 6bln http://ibusyafiq.blogspot.com/2011/07/21072011-dh-sebulan.html
tp mmg kesian sgt tgk asyik melalak.aku keringkn hati ja...huhu...

shida berkata...

tu la suhair...bygkan dekat 5 tahun baru nak hentikan tabiat yg jadi darah dagingnya itu. Tp alhamdulillah...skrg dia dah bebas!!!
Ni adik aku tatau la bila nak hentikan...harap2 dalam umur dia 2 tahun dia jugak dapat tinggalkan puting tu...