Khamis, 22 September 2011

Lafaz Yang Tersimpan- UNIC

LaFaz Yang Tersimpan

Luluh hatiku yg sayu...
menatap wajahmu tenang dalam lena
kasih... zahirkan laku... sedangkan bibirku jauh dari lafaznya....

raut tuamu...
membekas jiwaku.. meredakan rindu..
mendamaikan kalbu
TAk mungkin kutemu
iras sentuhanmu
biarpun ku redah... seluruh dunia.. mencari gantimu...

Betapa sukarnya menyusun bicara
meluahkan rasa
menuturkan sayang
kasih yg terlimpah
hanya sekadar tingkah
cuma ungkapan kebisuan yg melindungkan kalimah rahsia...

Masih kubiarkan waktu
melarikan lafaz kasihku padamu....

Apakah yang hilang
andai dilisankan
bait penghargaan
penuh kejujuran
tak mungkin terlihat... cinta yang merona
Tikanya renungan mata yang bersuara
Bukan Atur kata...

Tiada lagi ertinya pengucapan
andai akhir nafas dihujung helaan

Sebelum mata rapat terpejam..
usah biar kehilangan
menantikan lafaz...Yang tersimpan....


Dalam sungguh maksud lagu ni..
Kita sebagai anak kadang2 tak pandai dan tak tahu nak menzahirkan perasaan sayang kepada ibu dan ayah kita. Tp dalam hati yg paling dalam.. tiada manusia yg paling kita sayang selain ibu dan ayah kita. Bibir kelu untuk meluahkan rasa.. sbbnya?? sbbnya mungkin kita tak dibiasakan dengan ucapan..." Saya sayang mak.. Saya sayang Ayah"... Kadang2 ada org  berpegang.. Kasih syg tak dapat ditunjukkan dengan kata2... Renung dalam mata... dapat dilihat dengan hati...
Hurm.. Mak dan Ayah< Tiada pengganti yang lebih baik dari mak dan ayah yg aku ada sekarang>.. walaupun kadang ada saja yg dikomplen... ada saja yg tak kena..Tp itu lumrah,,, Maafkan anakmu ini... Tanpa kalian berdua.. tak mungkin aku wujud dan bernafas di dunia ini. Tiada yang boleh  aku balas segala jasa yang telah kalian taburkan...selain kasih sayang yg tulus ikhlas...
Kepada kwn2 yang masih mempunyai ayah dan ibu.. buangkan segala sengketa... Lafazkan perkataan sayang kepada mereka. Biar mereka tahu yang kita sayang kepada mereka... HARGAILAH MEREKA SELAGI MEREKA MASIH ADA...


Mak sewaktu menghadiri majlis konvo adik aku...
Terima kasih mak.. krn bagi didikan yang cukup untuk anak2mu.... Trima kasih krn menjadikan aku insan yang berguna...
huhuhu... tetiba menitik air mata ketika aku menulis N3 ni....
Ya Allah.. Kau rahmatilah kedua ibu dan ayahku...Amin...

3 ulasan:

NM02 berkata...

kasih ibu membawa ke syurga

shida berkata...

kasihnya saudara masa berada....

Unknown berkata...

huhuhuhuhuhu.... sadisnya....... bergenang air mata ku ini.....