Khamis, 22 September 2011

Hari Merdeka+ Hari Malaysia

Mmg meriah sambutan merdeka di Alor Setar tahun ni. Tahun lepas biasa2  saja... Tp tahun ni cukup meriah. Mlm merdeka Aku, asben dan Irfan keluar sambut merdeka... Sian adik kena tinggal. Ikut hati.. mmmg aku nak bawak. Tp abah dia seorang yg cukup prihatin dengan kesihatan anak. Takut anak dia kena embun. Nanti demam katanya. Adik kena tinggal la  jwbnya. Mlm merdeka Insyirah tidoq ngn mak ngah dia laaa.. Sbb masa kami balik tu.. semua org dah tidur.
tgh menunggu detik 12 tgh mlm.. nak tgk bunga api sebenarnya...
berdentam dentum percikan api... best sgt. suasana di perkarangan masjid zahir sungguh meriah...dikiuti sorakan org ramai...

Pagi2 lagi pukul 5 aku dah bangun. Siapkan sarapan sbb nanti nak mengekoq encik suami. Dia kena keluar awl sbb nak berkawad....Pukul 7.30 keluar nak mencari tempat parking lagi....
mcm biasa...lokasi sambutan kali ni depan pekan Rabu...Pusat bandar....seronok tgk...  tak de kereta yg boleh masuk kawasan tu.. Kalau hari2 biasa nak lintas kena pakai titi laaaa
Nasib baik kak ipar  nak ikut... boleh dia tolong tgk2kan anak2 aku yg agak lasak...Lega sikit aku....Terima kasih Kak... I lap U

awl lagi masa ni...bersemangat nak tgk perarakan hari merdeka.


punya laju berkawad.. x sempat snap gambar abah yg tgh senyum bila dia perasan kami kat depan sekali.. Lawak la abh ni... hahahahha... boleh senyum2...org lain  serius jaaa


anak umi yang sememangnya bersemangat patriotik mcm uminya.... hehehe

bila ada ja pasukan pancaragam melintasi depan kami... insyirah akan peluk aku kuat2...ketaq2 dia takut bunyi alat muzik yg agak kuat...

selesai acara: Irfan bawak balik Ipin sekoq...adik  bawak balik minni mouse sekoq...

itulah kisahnya dihari merdeka/ hari malaysia...

Tiada ulasan: