Khamis, 22 September 2011

Sagu

Mlm tadi selongkar2 almari jumpa biji sagu. Ingat nak buat sagu yg salut ngn kelapa tu... Tp mlm2 mcm ni mana nak cari kelapa... Lepas tu aku kacau2 la sagu tu sampai masak. Lepas tu buat kuah susu cair ja.Nasib baik pokok pandan tepi rumah jaaa.. settle.
Selalunya org akan masukkan gula siap2 dlm sagu tu... tp aku cuba nak ubah resepi la kononnya....
Biar yg sagu tu kosong.. tp lebihkan gula kat kuahnya... sekali tak sedap sgt la....
anak2 hirup kuah ja.. isi  tak mau...sbb tak berasa apa...tp bila mkn isi ngn kuah.. sama je rasanya... Tp tak pe la.. lain kali umi tak berani dah sesuka hati sesedap rasa nak ubah resepi..

pagi ni bawak bekal mai opis... hehehe

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sedapnya...kot la nk mai hantaq kot kola ni sama...hehehe...

shida berkata...

rasa tak sedap mcm rupa.. kekeke...malu la nak bg org makan...

SiTyAiZa berkata...

entah cda ni.... cer bak cni skit bagi kami rasa....