Isnin, 26 September 2011

Cuti hujung minggu yg terlalu padat..

Cuti hujung ni merupakan cuti yg agak padat. Jumaat mlm sabtu kami sekeluarga berkesempatan mengunjungi karnival pertanian & ternakan yang berlangsung di stadium darulaman.Itu pun pukul 10 baru ke sana sbb ptg asben kena shift petang. So bila dia balik kerja.. umi ajak la dia p sana... gerai2 banyak yang dah tutup.. cuma kami sempat ke gerai2 orkid , pokok2 bunga dan tgk lembu2 baka besar.. kambing..




antara orkid2 yg sempat aku snap.. tgk yg tak pernah tgk.. aku amik gambar la.. tp syg... kamera henset ja... gambar tak cantik...

esoknya  asben kena kerja shift pagi... habis kerja,, aku ajak lagi dia menghadiri majlis sambutan hari lahir anak rakan sekerja a.k.a sahabat baik aku kat Perlis. Tp asben aku bgtau aku... mlm ni kena stanby... harap2 tak de org sakit mlm ni... Lepas majlis kami bergegas balik. Niat hati nak ajak asben singgah pekena Char koew tiaw best kat tanah merah... sbb lama dah teringin nak mkn kat situ. Elok je sampai jitra.. telefon berbunyi... Arghhh rasa mcm tak nak angkat je.. tp terpaksa angkat la... "mlm ni kena keja". Cansel mkn..cansel nak jalan2 kat aneka. Tp asben lagi letih kan??? Kesian dia.. Tp nak buat mcm mana kan... Dah itu punca rezeki. Redha adalah yang terbaik..
Esok pagi abah balik kerja..  aku dah siap2 nak pergi servis kereta pulak. Ingat nak bawak Irfan je. Sekali asben kata dia nak ikut sbb lepas tu boleh singgah rumah mak kat kampung. ermm elok jugak tu... So.. kena tunggu dia tidur kejap. Takut  jadi miaw2 ngntuk sat gi susah pulak...
Nak dijadikan cerita... elok sampai tempat servis tu.. kena tunggu  dekat 2 jam la jugak.. padahal dah booking awl.2.. nak wat mcmmana kan.. aku tak kisah sgt bab menunggu ni... tp anak2 bukan boleh duduk diam. Ada saja yg nak diusik kat waiting room tu.. er... lain kali kena tinggal la jwbnya.. kesian kat depa...ingatkan kejap je.
Pukul 1 kereta dah siap. Singgah tesco untuk mkn tghari sblm balik rumah mak. Saja tak mau menyusahkan mak. Nanti nak kena sedia makanan kat kami pulak. Erm.. asben aku dah cakap kat aku... suruh aku pesan kat mak supaya jangan layan dia macam tetamu. Erm.. Mak aku mmg mcm tu.. kalau tetamu datang dia akan layan makan minum semua... hidangkan makanan...Kadang2 termalu jugak la kami.. MAk layan baik. Dah jadi tabiat dia mcm tu.. Nak buat mcm manakan?? Lagipun Nabi ajar suruh kita muliakan Tetamu.. Hehhe... kami anak mak.. bukan tetamu.. biar kami  buat sendiri ye...
Mlm sekali lagi... Kami bawak mak ayah dan adik2 semua sekali lagi ke karnival pertanian tu. Sekali lagi aku jadi gila tgk pokok2 orkid.. huhuhu tp satu pun aku tak beli..aku hanya smepat rembat sos untuk buat char kuey teow dan mee kering keluaran agro mas. Nanti kalau rajin aku balik  ambik gambar ye... heheheh... Ermmm sungguh letih hari ni....letih kaki... letih mata tapi puas hati!

Tiada ulasan: