Khamis, 29 September 2011

Char koey Teow

Mlm td buat Char Kuew teow...
P Pasar mlm cari bahan2 nak masak.. tp kat sana  daun bawang pulak tak dak....
Hurm... guna je la apa yg ada... janji hajat nak mkn char kuey teow terlaksana. Berminggu2 dah dok mengidam... Mengidam???? hahhaa... cam org mengandung pulak bunyinya....
Ini lah char koey teow... eshhh payah bebenor nak mengeja  koey ke...koew ka... hentam saja la...
Untuk resepi char koeyteow kali ni... mudah ja... aku guna resepi rahsia.... Sbb apa aku ckp rahsia???

Sbb aku sendiri taktau apa bahan2 yg letak dalam sos tu... Meh sini aku nak  tayang sikit kat korang sos yg selalu aku guna untuk masak ni.....


ha.... sos ni la... botol kecik ni RM4.50 jaaa..

Cara nak goreng dia pun senang...ada ditulis belakang label tu.

Cara2:

panaskan minyak
Tumiskan udang
masukkan 6 sudu sos ni.
masukkan 1 cawan air.
bila mendidih, masukkan segenggam koey teow.
masukkan taugeh dan daun bawang
akhir sekali pukul sebijik telur dan terus tuang ke dalam kuali tadi..
kena kacau cepat2 sbb takut telur tu tak pecah dengan cantik.
padamkan api dan boleh terus dihidang...

~ha....sapa2 pun boleh masak~

4 ulasan:

SiTyAiZa berkata...

ha.... bila balik peneng lupa nak singgah R&R gurun.... huhuhuhuhu... balik minggu ni leh singgah bli kot.... i pun lama jugak dok mengidam nak masak char keyteaw.... mudah2an terlaksana...

dwaty berkata...

dengan adanya bahan2 yang dicampur dalam 1... char kuey teaw pun siap...

NM02 berkata...

glakmer kan sos ni

shida berkata...

sity: ha,,,,jgn lupa singgah beli..
dwaty: cepat siap masak...mkn pun cepat.. penyakit pun cepat.. kekekke
NMO:mmg glakmer maakkkk.. ehhehe