Isnin, 10 Oktober 2011

Tempe goreng ikan bilis

Alhamdulillah... bajet belanjawan 2012 dah  keluar.... Cumanya tertanya2... elokkah untuk pembangunan negara???
He... lupakan pasal belanjawan krn yg aku nak  dgr dari situ hanyalah bonus  dan kenaikan gaji... citer pasal makan lagi best...
Walaupun aku  bukan org jawa... tp best rupanya mkn tempe... Dulu2 aku tak pernah merasa mcmmana lah rasa tempe ni. Sehinggalah  masa aku dok umh sewa... kwn aku beli dan kami masak... sedap rupanya. Aku ingatkan rasa tempe tu mcm kacang taucu tu.. rupanya tak sama sekali... hehe.. Aku  fobia  dengan masakan yg ada taucu... sbbnya masa aku sekolah menengah dok asrama... bila kantin masak tauchu ikan.... aku mesti melapar... aku tak suka rasa  dan bau taucu....
Ha.... Ni tempe aku beli kat  Tesco. Satu bungkus tu baru 80 sen. Masa raya hari tu aku beli kat  Pasar.. sebungkus  RM1.50.  beza kan harga tesco ngn pasar????
Ha... tempe yg berbungkus tadi kita basuh dulu.... kemudian dipotong nipis2  dan goreng la bg rangup...lepas angkat tempe... goreng pulak ikan bilis... gambar ikan bilis  aku lupa nak snap... Mak aku kat dapur tu dok usyar pelik ja... hg ni masak benda mcm ni pun nak tangkap gambaq!!!

So.. ini sajalah yg berjaya aku snap  setelah selesai memasak... Habis jugak tempe goreng aku ni....walaupun sebelum mkn tadi... ada yg kata tak lalu mkn tempe... hehehheh...

5 ulasan:

alimaz kembara terasing berkata...

hmmm nampak sedap tapi aku tak penah mkn pun.....sedap ka

Tanpa Nama berkata...

mmg sedap..saya selalu buat sbb cik abg suka..dan saya pun dari tak suka terus menjadi kesukaan...

Tanpa Nama berkata...

beul... sedap rasa krup krup... leh cuba untuk tambahkan selera suami2 kita~CDA~

Azie berkata...

Saya suka tempe goreng mm ni. Cicah roti pun sedap

shida berkata...

aha... belum cuba cicah ngn roti... boleh cuba lepas ni kan? hehhe