Jumaat, 7 Oktober 2011

sebab Malaikat Rahmat tidak masuk rumah

Sebab Malaikat rahmat tidak memasuki rumah anda...

1-Rumah orang yang memutuskan hubungan Silatul Rahim.

2-Rumah orang yang memakan harta anak yatim secara haram.

3-Rumah yang memelihara anjing.

4-Rumah yang banyak menyimpan gambar yang mencerca Para Sahabat Nabi, orang yang telah mati dan sebagainya.

5-Rumah yang mengumandangkan nyanyian yang memuja selain daripada Allah SWT.

6- Rumah yang sering meninggikan suara.

       _kena take note: sbb kdg2 marah kat anak2.. tak bleh tinggi sora.....hurmmm kena belajar control marah...

7- Rumah yang didiami mereka yang syirik kepada Allah SWT seperti tukang tilik, ahli syihir dan nujum.

8-Rumah yang menggunakan perhiasan daripada emas seperti pinggan dan mangkuk daripada emas.

9- Rumah yang makan makanan yang berbau seperti bauan rokok, perokok, penagih dadah .

10- Rumah yang didiami mereka yang sentiasa bergelombang dengan maksiat.

11- Rumah yang didiami mereka yang melakukan dosa-dosa besar.

12-Rumah yang didiami mereka yang derhaka kepada kedua ibu bapa.

13- Rumah pemakan riba,intres.

14-Rumah yang mengamalkan budaya syaitan seperti kumpulan rock.

15- Rumah yang memiliki patung-patung.

       patung2 mainan anak2 kecik kita tak pe... jgn sengaja buat patung sebagai hiasan.


16-Rumah yang memiliki loceng seperti loceng gereja.
        loceng tekan kat luar tu tak pe ke?? loceng ding donggg
17- Rumah yang didiami peminum arak.

18- Rumah yang mempercayai tukang tilik.


19- Rumah yang didiami mereka yang mendapat laknat Allah SWT, pemakan rasuah, pemberi rasuah dan mereka yang mengubah kejadian Allah SWT seperti wanita yang mencukur bulu kening, wanita yang memakai gelang atau rantai di kaki.
 Pastikan kita semua tidak  mengubah ciptaan Allah terhadap diri kira . Kalau kita pakai rantai kaki.. elok la p lebur... dak pun jual beli je rantai tgn/



21- Rumah yang melakukan pembaziran ( berhias dengan
berlebihan ).
-kategori mana aku tak pasti.... sbb ksrg ni mcm2 org hias rumah. english style, bali style.... dan berstyle2 lagi
sbb nak jadikan rumahku  syurgaku....Tp jgn sampai membazir sehinggakan rumahku syurgaku tak dimasuki para maikat...
22- Rumah yang melakukan maksiat di dalamnya.


Semoga kita semua sama2 menjaga apa yg kita tahu....
20- Rumah yang didiami mereka yang berhadas besar tanpa mandi Janabah/Junub.

2 ulasan:

wahida berkata...

sekarang ni ramai artis Islam bela anjing...huhu...

alimaz kembara terasing berkata...

ya tul syida... lepas ni kena hati2 marah anak... jangan tinggikan suara lagi......selama ni ak tak tau....