Rabu, 1 Jun 2011

Irfan dah start baca muqaddam

Mula2 ingat nak ajar sendiri. Tp aku ngn asben surrender  la... Dia tak mau ikut baca.
Memandangkan Mak mertua aku ajar budak2 kampung mengaji alquran, Aku suruh mak ajarkan Irfan sekali. Sebelum2 ni ada jugak suruh Irfan mengaji ramai2 ngn budak2 tu.. tp dia tak mau...asyik nak kacau org mengaji... ajak main je lebih. Kebetulan minggu ni ada sorang budak baru masuk mengaji. Usia dlm 6 thn. So Irfan suka ikut budak ni( pompuan). Aku saja je cabar dia... Irfan ngn kakak tu sapa lagi pandai?
Irfan Jwb.. Mestilah Irfan...
" Kalau Irfan pandai.. lawan la baca Alif..ba...ta.. ngn kakak tu"
"Ha...nak. Jom balik mandi... pakai kopiah"
"eh! senang pulak budak ni..."
 Tp smlm lepas solat maghrib... aku p la tgk apa yg dia buat.. Ha....kat meja, tgh diajar alif hingga ya...
Hurm.. tu untuk mlm tadi... Mlm ni tatau mcmmana lagi....

Tiada ulasan: