Rabu, 27 Julai 2011

Pisang Sarong

Pernah mkn pisang sarong tak?
Aku pun mak mertua yg kenalkan.. klu tak.. tak tahu aku ada benda nih... hehhee
Sebenarnya benda ni adalah goreng pisang jugak. Tp pisang ni dia buat sebijik2 tak belah 2... Lepas digoreng, sekali lagi dicelup kedalam tepung dan goreng  lagi....
1st time mkn, mmg rangup...tambah kalau waktu panas2,
Tp tak diyorkan mkn selalu... sbb aku tgk sangatlah berminyak...kolesterol tinggi...
Sapa2 nak try boleh la p cari dekat  dengan lapangan terbang alor setar. Tempat dia di kepala batas.. tepi lapangan terbang yg lama tu....berdekatan dengan tempat TUDM...


diseberang jalan sana...tempat tunggu bas... tempat jual... seberang sini jaa..

inilah rupanya Pisang Sarong....sekali tgk dari jauh  mcm KFC...

12 ulasan:

Diana @ bilakukatacinta berkata...

celup..goreng..n celup lagi...?? mak ai..manyaknya kolestrol...hehehe

shida berkata...

mmg byk kolesterol.. smlm kan cda posa.. so simpan untuk berbuka. letak ats tisu yg serap minyak tu...lencun dengan minyak... tp masih lagi sedap. Sekali sekala mkn ok la... hehehe
Diana boleh cuba lepas ni.

wahida berkata...

kenapa la jauh sgt...huhu...

betul la, sekali tgk mcm KFC lak...

shida berkata...

haaah... nun jauh diutara....
tak pe wahida.... tak de kat Kl nun.... leh kurangkan kolesterol dlm bdn

Tanpa Nama berkata...

penah makan. sedap sgt!

Tanpa Nama berkata...

Just nk inform, pakcik ni dh meninggal hujung tahun lpas..xde dh pisang sarong ni..and anak bini pn x nk truskn..suami sy tentera di kTu.. ;(

shida berkata...

ya ka.. Innalillah.... dah tak boleh nakmerasa la pisang sarong tu....payah dah nak cari

Tanpa Nama berkata...

Bini dia dah berniaga balik Jual Pisang Sarong. Sapa yg mengidam boleh dapatkan ditempat yg sama

shida berkata...

alhamdulillah.. bila2 boleh p cari balik

zarulfarhana berkata...

Slalu p beli pisang sarong nie..sedap.. Myk dia mmg byk

Tanpa Nama berkata...

Mmg sdp..klu p kija msti sggah bli..tp skrg dh xbuka dh..huhuhu...

Tanpa Nama berkata...

Ada je lg kedai ni. Paling akhir, 2 bulan lepas still ada jual.