Selasa, 5 Julai 2011

Perkembangan Insyirah 1 thn 5 bulan

Hari ni nak bercerita pasal anak ke 2 aku.. Insyirah. Usia  dia bulan ni akan masuk 1 thn 5 bulan. Kejap je masa berlalu. Skrg adik dah boleh mcm2...
1) nak...ayaq. Tp tak reti mintak susu. Kalau nak susu pun dia sebut ayaq jugak..
2) Dah faham. Adik tolong ambik remote kat umi... terus lari  ambik remote dan bg kat umi. Byk jugak la yg dia dah mula  faham. Pampers, bantai, puting(ting),
3) Ptg2 aku balik keja, dia akan ajak tgk arnab. Mi... nab!
4) dah boleh kata.. ABC...123...alif.baa ta... tu je la... hehheh
5) Sungguh lasak. Asyik nak smack down abg.. lepas tu gelak2... Abg pulak asyik nangis sbb adik dok cakar dia..
Adik.. adik...mcm2 gelagat yg buat umi tak kering gusi . Semuanya adalah kenangan terindah untuk umi ingati...Walaupun kdg2 umi mengomel2 jugak sbb tak terkejar umi nak suap adik dan abg mkn nasik mlm2. Letih tera mana pun, umi akan suapkan jugak abg ngn adik.. sambil kejar abg dan adik main. Kdg2 sejam nak habiskan sepinggan nasik.kalau biar mkn sendiri.. umi pasti tahu kesudahannya...nasik akan habis.. tp bukan masuk dlm mulut tp  bertaburan atas lantai..Umi lakukan Semuanya sbb Umi sygkan anak2 umi.....

adik tgh hayun buaian abg... jgn tak tahu...abg walaupun dah nak masuk 5 tahun, tapi masih tidur buaian... (kalau kat umah tok dia je)


Ha.. kalau dia nak pakai cantikk(cantik tu tudung dan apa2 benda yg letak ats kepala)/... tu maksudnya dia nak ajak keluar dari rumah untuk jalan2 la...


nab adik yang setia dalam sangkar. Setiap kali dihampiri, nab akan bangun berdiri tgk adik... adik cukup suka. Masa ni arnab ni dok dlm sangkar ni lagi. Tp skrg nab dah ada rumah sendiri yg lebih luas dari sangkar ni.Dibawah pokok pelam.

2 ulasan:

kakcik berkata...

Wah! adik dah pandai buli abang ya? Nanti abang jadi incredible hulk pulak... :)

shida berkata...

kak cik... mmg dia suka buli abg.. abg palk.. terjerit2 marah adik.. nak cepuk adik angkat tgn bukan main tinggi.. tp tak jadi buat adik dia... syg gamaknya