Rabu, 31 Oktober 2012

ceritaku

Ptg smlm kami menghabiskan masa di kampung.
Tiba2 ayah diserang penyakit penat lagi. Nasib baik kami ada masa tu... terus bawa ayah ke hospital.
3 kali sedut gas pun masih tak berapa nak ok... dr nak tahan ayah wad, tp dia tak nak.
Risau dengan kesihatan ayah yg kurang baik sejak akhir2 ni. 
Doktor kata paru2 ayah kembang. Kesan merokok.

Akibat daripada  bekalan ubat yg dah habis. Ayah ke hospital untuk ambil bekalan ubat tapi surat doktor pulak hari tu dia tak bagi. So nak kena buat appoinment ngn doktor sekali lagi la nak ambik ubat tu.. Hurm...mcm2 prosedur...akibatnya bertambah teruk sakit ayah aku...

So, mlm tadi kami bertolak balik dan sampai ke rumah dalam pukul 11 malam. Aku terus kemaskan tempat tidur sbb anak2 dah tidur dalam perjalanan tadi. Dengan mak2 depa sekali tidoq. Pukul 11.30 aku terjaga, Kesian tgk suami tgh menjahit butang tack kat baju uniform dia.. Aku mintak nak tlg jahit... Dia kata dah mlm, biar abg ja yg jahit...
huhu tetiba rasa mcm mendera suami sendiri pulak.. sbb tugas menjahit tu biasanya dilakukan oleh isteri. Dia cuma minta aku tlg simpulkan benang je...
Lepas tu aku minta izin tdur dulu..
Pagi tadi bangun pukul 5.30  nak iron baju, tgk dia siapkan 4 butang tack...:-) mlm ni aku sambung plak la..insyaallah...

Tiada ulasan: