Selasa, 23 Oktober 2012

Ibu

Rasa seronok sgt2 saat kali pertama dapat berinteraksi dengan sidia...
saat melihat denyut jantungnya,
saat tangan dia bergerak2....
erm....
canggih kan teknologi zaman sekarang... ada 3D dan 4D lagi...
Zaman tok nenek kita dulu tak dak benda2 mcm ni...
Hanya mengharapkan bidan kampung nak tahu kedudukan baby dalam rahim ok ke tak.
..
gambar ehsan: encik google
ha... bukan senang nak alami fasa pertama mengandung. Adik aku baru2 ni.. sampai pengsan2 kat opis. Kat dewan makan pulak tu... kesian dia. Mengandung anak sulung mmg  byk cabarannya. Ada org alah teruk, ada org tak alah langsung. Mcm2 pengalaman ada... Ada yg tak lalu tgk nasik, ada org yg selera mkn bertambah2... ada org nak tgk blog yg menjadi favourite dia sblm tu pun jadi muak... buka blog... nak termuntah. ha... mcm2 kan? Yg lagi teruk... bau suami pun tak boleh.... sian suami kan? Tapi nak buat mcmmana... sementara hormon dalam badan nak stabil balik...


Terima Kasih Ya Allah... krn memberi peluang untuk aku merasa indahnya menjadi seorang ibu....
Ya Allah.. Rahmatilah ibuku,
Buat semua yg bergelar ibu... Tahniah dan jadilah ibu yg terbaik buat anak2  krn mereka adalah anugerah yg tak ternilai...




3 ulasan:

wahida berkata...

itulah anugerah Allah yg tak ternilai pada wanita kan...diberikan nikmat mengandung dan melahirkan...

shida berkata...

Alhamdulillah....pahala jihad untuk kita..

SiTyAiZa berkata...

Terima kasih ibu.... :-)