Rabu, 27 Mac 2013

38 MINGGU

Hari dah masuk 38 minggu yang tersangatlah indah menjadi seorang ibu yang sedang mengandung.
Pergerakan baby kurang aktif semalam. So, balik kerja, cuba nak beli air kelapa. Sbb teringat pesan mak, Kalau anak kurang gerak, kena cepat2 cari air kelapa, minum dan sapu diperut.
Nasib tak menyebelahi aku aku. sepanjang jln, tak de org jual air kelapa. Hurm... terus aku pecut kereta sbb nak cepat sampai. Tetiba nampak org jual air kelapa tepi jalan. Tp tak sempat nak berhenti sbb aku berada di lorong kanan.
Sampai kat rumah, terus ajak hubby  keluar cari air kelapa. Hurm... kebanyakan gerai jual air kelapa dah tutup. Dekat setengah jam lebih pusing alor setar. Tak jumpa jugak...
Lastly.. terpaksa singgah rumah mak kat kampung sbb teringat ada pokok mak sedara yg agak rendah. Rendah tu tak de la rendah sgt tp ken apanjat pakai tangga jugak la..
Sampai umh mak dalam pukul 7.30 mlm. Hubby aku terus ke pokok. Tp nasib baiklah sepupu aku yg terer memanjat tolong  ambik air kelapa buat aku. Tq...
Terus kupas  dan minum air kelapa. Asli tau.. tak tambah gula atau ais.
Lepas tu sapu sikit air tu kat perut. 5 minit kemudian baru rasa baby gerak semula.. Alhamdulillah....
Tp bila malam , rasa makin kurang pulak geraknya... Klu tak gerak, kena p buat CTG la kat hospital.
Hari ni baby dah bergerak aktif kembali.
Mungkin smlm aku buat kerja berat. bgn duduk.. bgn duduk.. install antivirus baru dekat pc lab. Kalau boleh nak settlekan semua kerja sebelum aku bersalin.  Sbb tu baby jadi letih agaknya sbb umi dia  aktif sgt.
So, utk hari ni umi cuma buat kerja2 failing je... Baru rasa baby menari2 dalam perut ni... :-)
Bila baby nak keluar ye? Seronok dok dalam perut umi ye? hihihi....

1 ulasan:

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

wani dulu tiap2 hari minum air kelapa kak