Rabu, 23 Mei 2012

roti gulung sosej + sramble egg with mayo

mlm tadi aku buat roti gulung sosej ni...
roti gardenia dipotong  bahagian kerak yg hujung sekali tu... kemudian canai dengan gelas  supaya dia padat dan penyet...:-)
letak soseh dan gulung bulat2 mcm gambar diatas. untuk melekatkan cantuman hujung roti, gunakan telur atau  bancuhan tepung gandum. aku guna telur jaaa
kemudian goreng di dalam minyak yg panas.. taraaaa dah siap. senang je kan?
lebihan telur  yg sapu kat roti td, aku masukkan seidkit garam dan lada sulah.. kemudian buat  telur hancur..bila dah masak, angkat  masukkan hirisan bawang besar dan gaul bersama mayonis....

he.. tak da gaya nak buat slot masakan... musti org tak paham.. kehkehkeh...



1 ulasan:

SiTyAiZa berkata...

wah sedapnya.....nyummy