Isnin, 14 November 2011

Tiramisu simple

Alkisahnya mlm cuti hujung minggu..adik aku nak buat tiramisu la kononnya..
aku pun  bukan boleh.. bila bahan dah ada dan dah janji nak buat... mesti aku tergedik2 nak mkn.
Nak dijadikan cerita.. kebanyakan org dalam rumah tu demam termasuklah adik aku yg nak buat tiramisu.
So.. aku tanya dia "mana resepi?"
dan aku telah pun buat sorang2 tau..
dah jumpa mixer, aku dengan confidentnya meng'on'kan mixer.. tertiba bau hangit..
Alamak!!! mixer rosak... mungkin sbb terkena banjir hari tu...
hurm.. apa lagi yg boleh buat kan? bahan dah ada... aku teruskan la mix bahan2 tu guna tgn aku sendiri...
2 jam tau aku pukul menatang  whipping cream tu... Rasa nak tercabut tgn2,..
dan inilah hasilnya!
bahagian atas.. nampak lapisan kek krn krim tak cukup..

hehhee.. itulah...org wat tiramisu kita pun nak buat...hehhehee


ini rupa yang telah dipotong. Aku tambahkan jem strawberi bg rasa masam2 sikit...

psstt:: sity, hang jgn gelak tau.... hudoh bebenor

1 ulasan:

SiTyAiZa berkata...

huhuhuhuhu.... shida.... mcm mana ni???? u kata camtu lagi la i nak terg***k. ok ok.... x magapa... kita blajaq dari kesilapan.... cuba lagi....