Rabu, 25 September 2013

dear, I'm proud of u

dah lama tak update blog. ada benda benda nak tulis tapi tak tahu nak mulakan mcmmana.

so, mula sekali aku pilih utk menulis tentang anak2,

minggu lepas ada perjumpaan waris. Aku tak dapat p. Abah Irfan saja yang p. Pelajaran Irfan semakin bagus, Cikgu kata cuma tulisan dan warna je kurang elok.
lepas semua penerangan dari cikgu, Suami bertanya pada cikgu sbb mmg kami nak tau mcmmana perangai anak kami ni dlm kelas. Cikgu kata.. BUAS YA AMAT!

errr.. Buas ke anak aku?? Ayat kedah mmg  gunakan perkataan ni. Biasa bagi org tua2.
tp lebih elok klu diganti dgn perkataan aktif...

so mlm tu kena tazkirah la Irfan. siap nangis lg.
kenapa tipu umi?
sbb abg takut umi marah abg bising dlm kelas.
umi pantang org tipu umi, lg umi marah!

umi... abg minta maaf.. abg tak buat dah. abg nak dok diam ja dlm kelas. nak buat kerja sekolah ja. cikgu tanya soalan pun abg tak mau jwb. cikgu jhatt!! cikgu habaq  buat apa tak tau kat abah.

gullpp... cikgu plak dia nk marah..Irfan... Irfan...

tp ptg smlm aku dapat perkhabaran gembira. Esok Irfan akan terima hadiah pada hari anugerah cemerlang. Tahniah anak umi. Umi tahu anak umi boleh buat!. Terharu tau... naluri seorang ibu. huhuhu.
Esok aku akan ambil cuti tahunan semata2 nak raikan kejayaan dia. Bg dia semangat sikit. Walaupupun cuti umi hanya berbaki 4 HARI!!!!! Cepatla habis bulan 12.... nak cuti baru pulakkkkk

1 ulasan:

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

tahniah irfan nk dpt hadiah