Selasa, 1 Oktober 2013

harga sebiji donut

sebelum2 ni beli donut sebiji dengan harga rm0.40. Sejak minyak naik, harga donut pun naik.. terkejut eden. sebijik rm 0.70.  Agak2 la peniaga kalau nak untung pun.
Mcm tu juga dengan harga air. sebelum2 ni.. teh o suam gelas kecik harga rm 0.70 @ rm 0.80.. tp sejak minyak naik, teh o dah jadi rm 1.20.  mahai giler.
Sanggup aku berlapar semata2 marah kat tuan jual donut. Aku tak beli donut dia. Aku rela keluar kedai beli roti gardenia yg tak naik harga lagi tu. Hurm... Niat hati nak tolong sama melayu, tp ???? melayu yg up harga tinggi.. apa nak dikata???
hang sebiji pun harga naik no... bukan donkin donut ka... bukann apple ka.... cuma seketoi donut.

donia... donia...



2 ulasan:

Rai Ourkizuna berkata...

adoi mak..mahal kemain.. ni jenis ambik kesempatan ni..

shida berkata...

itulah.... untung org meniaga