Isnin, 24 September 2012

Kursus lagi dia...

Smlm en hubby tersayang dah bertolak ke Kluang, Johor krn ada kursus.  Aku tya la.. kursus apa bang??
"kursus solat"
"ceh!!! solat pun nak kena p kursus ke?"
"ingat team building je yg  bleh kursus? Solat pun perlu kursus tau.... Sejauh mana pun akan abg redah klu bab Ilmu mcm ni. Free pulak tu. Dah jabatan yg calonkan.. Balik ni boleh share ilmu  dengan org lain. Dapat Pahala."
Gulp!!! aku hanya dapat menelan air liur atas kesilapan ayat aku td.
Mmg betul... kdg2 kita rasa kita dah betul.. tp setiap hari kita perlu belajar untuk  memperbetulkan lagi apa yg menjadi kebiasaan kita....
Bila aku tgk pengisian tajuk2 dalam ceramah yg akan disampaikan.. aku sendiri pun rasa teruja nak p kursus tu... Tp aku jabatan lain, org tak jemput! hehhee...
Apapun, seminggu la kena berjauhan dgn cik Abe. Harap2 minggu ni aku tak teruk mcm selalu... Tak de org nak tlg picit kepala....
Insyirah kata: '' Abah p tuih" masih lagi pelet... terhibur dengan telah si manja.
Umi jwb: Tuih tu ludah... hehhhee


2 ulasan:

SiTyAiZa berkata...

kena tgl lagi sahabatku sorang ni... x pa... demi kerana ilmu yg dicari...

shida berkata...

Nasib la..... kita syik berkursus dlm kampus ja.... walaupun cemuih, tp masa kita ngn famili tak terusik...:-)