Selasa, 25 September 2012

hari pertama kena tinggal

Hujan renyai2 membuatkan rasa malas nak bangun, rasa mcm nak tarik selimut je...
Sungguh mencabar untuk kejutkan anak teruna bangun dari mimpi. Mcm2 umi buat. angkat kaki, tarik selimut, korek telinga, geletek2, tak sedar langsung. Sekali lagi cuba kejutkan... "bangun.. umi nak p keja, lewat dah ni syg. Nanti umi tinggai abg na...."
Anak teruna terus bangun... :-) Kesian dia... Bila abh tak dak, terpaksa la dia bangun awal. Aku tak nak susahkan mak mertua pagi2. Kesian pulak ... seharian nak kena pekesah kat cucu2 dia. dah la nak mkn pun dia kena suap. Alhamdulillah.... aku dikurniakan seorang ibu mertua yg baik seperti mak aku sendiri.
Dan... dah dekat seminggu Insyirah tidur ngn mak ngah dia. Mlm tadi aku ajak Insyirah tidur sekali. Dia datang terkedek2 dekat aku.
"adik nak tidoq ngn mak ngah. Umi buat adik"
errr... alahai anak... tak boleh kena marah sikit. rajuk berpanjangan. Uhuhuhu...

mlm tadi dah pakat tepon abh tanya bila nak balik.... Rindu barangkali...

Buah hati umi....penawar dikala duka, penghibur dikala kesepian....
Biar pun apa yg terjadi, anak2 adalah anugerah yg tak ternilai.....

Tiada ulasan: