Rabu, 14 Ogos 2013

jahit menjahit manik

Tahun ni aku tak ambik sebarang tempahan manik. Cuma sempat jahit dekat baju sendiri dan baju anak sahaja. Insyaallah thn depan ambik balik... tu pun klu skill masih ada dan kudrat masih mampu untuk siapkan tempahan org. dan sebagai terapi diri bila menjahit manik.. ralit!

baju insyirah.. sgt2 simple... dan cepat siap,

yang ni baju umi insyirah. First time jahit patch lace. Agak mencabar skill. Yang ni aku amik masa dalam 5 hari utk siapkan.. hihhi... buat sat berhenti.. buat sat berhenti.. tu yang jadi lama.  Meh  zoom sikit...
nak jahit kain lace ni... kena p cari dulu lace kat kedai. Lepas tu gunting... letak kat baju... letak peniti.. pas tu jahit jelujur sbb tak nak bg berlari  dgn kain sewaktu meletakkan manik dan bunga yang  diperbuat dari kain. Habis jahit semua baru buka jahitan jelujur tadi.

ni peplum anak dara umi . asal beli kat nat (pasar pagi). Harga sepasang RM35 je. Balik tu.. umi modified sikit... letak manik simple2 mcm ni. 
Cantik dak adik?  Cantik!!!
suka dak?? suka!!! baju adik macam org dayak!!!
Alamak.. jemmm mesti ada org kata baju adik mcm org dayak.. Hihihi.. ppadahal org dayak tu pun dia bukan tau apa...

satu lagi gaun insyirah pun letak manik sikit2 jugak.. lupa nak amik gambar..




5 ulasan:

DzuHata berkata...

wow!!! cantik!!! terer nya ang ^^)

eyndayusoff berkata...

Selamat hari raya Aidil Fitri... yg patch lace tu cantik :-)

shida berkata...

akak eyndayusoff.. terima kasih.

shida berkata...

dzuhata.. bukan terer... hentam saja la labu... kikiki

wahida berkata...

wow...sgt talented...cantik sgt...