Jumaat, 7 Disember 2012

menurunkan glukosa dalam darah

berita kurang menyeronokkan...
esok aku kena ambil darah untuk test bacaan gula dalam darah aku...
hari tu lepas minum air gula... ternyataan bacaan darah aku naik agak tinggi...
hurmm.. esok misi jadualkan kena amik darah 4 kali. Pukul 8 pagi, pukul 12 tghari, pukul 4.30 ptg dan pukul 9 malam.... nampak gayanya esok tak bleh p meronda2 la....
hari ahd kena jumpa doktor...
Risau jugak.. so,  untuk 4 mlm berturut2 aku skip makan nasik. Just mkn roti gardenia yg berserat (wholemeal yg kaler hijau tu)
ha,,, ni rupanya roti tu...
2 keping untuk satu malam... tp tgh mlm perut agak berkeroncongan.. sian baby.. mesti lapar kan? Umi terpaksa berlapar untuk kurangkan bacaan gula dalam darah. Harap2 umi tak kena kencing manis... :-)

Dalam pada tu, seorang kawan perkenalkan aku dengan pati delima, Katanya boleh mengurangkan kadar gula dlm darah. Apa salahnya mencuba kan??? Baik untuk ibu mengandung sbb kwn aku pun dok telan pati delima ni juga...

ha.. ini rupanya  yg dibotolkan.. sapa2 yg suka masam, boleh minum mcm tu je.. sapa yang tak tahan masam, boleh campur sedikit dengan air suam. RM18 je sebotol. Pak sedara aku beli kat penang RM25...

manfaat pati delima;


Kita hanya mampu berusaha.... Allah yang menyembuhkan....





4 ulasan:

Irfa berkata...

mmg dh produk yg katanya bagus utk kesihatan..smoga produk itu sesuai la ye ;)

Unknown berkata...

ermmm... pak mentua i dok minum jus ni jgk la... untuk jantung... kalau i nak bg anak i minum boleh ka??? sbb dia batuk kahak....

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

dgr juga pati delima byk kebaikannya

Ibu Lala berkata...

Moga berhasil apmyg kita usahakn. Jaga kesihatan ye..jom singgak ke blog saya..