Selasa, 6 Disember 2011

seminggu tak berblog~rindunya!~

dah seminggu aku tak berblog...
rasa  rindu pulak dan  menulis... sebenarnya aku masih ada...aku hadiri kursus BULAN SABIT MERAH...
Kenapa bulan sabit?? Macam budak sekolah kan??
He... sebenarnya jiwa aku dengan bulan sabit ni telah bertaut sejak kecik lagi.
Masa sekolah rendah.. aku masuk persatuan bulan sabit,
Tp bila mengenjakkan kaki disekolah menengah, Hati aku terpaut pada pasukan unit trafik.
Unit trafik ni kejanya kawad..kawad.. dan kawad.... sampai hitam kulit2.. Hitam pun tak pe... janji minat dan peminat ada. kekekekke
Bila sambung belajar, aku masuk balik bulan sabit... belajar itu belajar ini... best jugak..
sampai  bila aku dah bekerja... 5 tahun yang lepas.. aku  aktif semula berbulan sabit. Ambil exam PCA dan PCL...
PCA  bermaksud pertolongan cemas asas manakala PCl membawa maksud pertolongan  cemas Lanjutan.
Kedua2 paper tu alhamdulillah.. lulus dengan jayanya...
Tp ... yg paling tak seronoknya.... aku dipanggil balik berkursus dengan alasan sijil lama tu disqualifiied.. Ohh sungguh tak terkata apa,,
Tp tak pe... kita pandang dari sudut positif ok...
Aku dapat tambah ilmu baru... tambah2 dalam teknik2 CPR terbaru... Fuhhh semput giler dan habiskan satu cycle..  Dan aku dapat kenal kwn2 baru... dan yang paling penting.. save budget bab makan...asik makan dan makan dan makan....
Dapat timba ilmu dengan doktor2 dan ahli2 yang banyak  pengalaman....
Alhamdulillah.. smlm dah habis 4 paper. Harap2 lulus.. kalau tak lulus ... nanti ambik lain.. hehhe

2 ulasan:

alimaz kembara terasing berkata...

SAMA LA KITA...... JOM MAKAN PIZZA AKU BUAT,,..

Tanpa Nama berkata...

sity: hg aktif BSMM jugak ka....bleh geng... bawak mai sini sikit pizza~CDA~