Khamis, 24 November 2016

renovate dapur

Alhamdulillah... syukur...
dapat jugak renovate dapur yang sekangkang kera tu...
Asalnya nak tambah satu lagi bilik sbb rumah kami ni ada dua bilik ja.. memandangkan lokasi bilik tu kalau nak besarkan mengganggu pulak jiran nak keluar mask. maka kami kekalkan lokasi.. cuma ubah ruang makan ke belakang. lokasi ruang makan yang asal dijadikan bilik..cuma penaik dinding ja...


ha.. inilah bilik tu.. asal dulu ruang makan... letak meja makan kat sini. sekarang dah jadi bilik.
kecik ja bilik... muat lah untuk anak..

ha.. cuma tambah dinding yang cat putih ni ja... belum lagi letak cat sbb dok bercadang nak letak wall paper dekat sini...

ha... ruang dapur ni..
dapur asal yg cat cerah... yang tambah tu yang cat biru.. Bilik air kami tak ubah sbb dah tak dak modal.. huhu.. insyaallah kalau ada rezeki lebih.. nanti  boleh ubah ke belakang pulak.. amin..doakan semoga saya murah rezeki yaa...
masih berselerak sbb tak sempat nak menyusun barang lagi.

ha... alang alang saya tambah sikit la tempat untuk memasak. beli dapur pesen leper macam ni. sebelum ni saya pakai dapur biasa saja. hadiah kawen 10 tahun yang lalu... masih elok sampai hari ni.
pintu kabinet ja belum sempat p servey... kat mana yang murah ye???

ha.. nilah ruang makan yang baru tu...ni pun masih berselerak...
opss.. ada budak terseksi sikit.


Letih rupanya renovate rumah berbanding pindah rumah baru.... asyik kena  mop je....

So.. kalau ada sesiapa berminat nak renovate rumah...boleh bagi tau saya. adik ipar saya yang buat.
Rumah asal ni pun dia yang buat dan renovate ni pun mmg saya serahkan dekat dia....







Tiada ulasan: