Isnin, 9 Mei 2016

pulut mempelam harum manis

Bkn main payah nak dpt yang harga murah. Ni aku dapat sekilo rm25.
Harga jualan rata2 rm30-rm45 ikut gred,
yang ni adik ipar tolong pergi beli dekat Ladang. Ni pun buah akhir dah.. Alhamdulillah dapat juga merasa harum manis tahun ni.
Buah tak berapa nak menjadi tahun ni disebabkan cuaca panas melampau. Sbb tu harga melambung tinggi.
Tetiba rasa mcm nak jadi tokey harum manis jer.. kikiki...Tgk org sanggup datang dari jauh2 semata2 nak mkn mempelam ni je,,,Bertuahlah aku dapat kerja di PERLIS ni.... :-)

Sekilo dapat la dalam 3 biji mcm tu...

ni isi dalam.... oren..baunya ya ampunn sangat harum.

ha... jarang2 masak pulut, terpaksa tanak pulut pakai pulut susu. Pulut susu tak perlu rendam semalaman. Aku rendam dalam 15 minit sahaja. Kemudian sira dengan santan yang telah dicampur dengan garam dan sedikit gula.




1 ulasan:

Norhayati Mohd Isa berkata...

Emmmmm sedapnya mempelam harum manis tu..
Tu lah tak byk yg jualkan..
Rupanya tak byk yg menjadi ye shidah..